Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Neformální vzdělávání (osvojení nových dovedností a vědomostí formou hry, procvičování jemné a hrubé motoriky,…)
- Aktivity spojené se školou (doučování, zpracování domácích úkolů, příprava na písemnou práci či zkoušení, procvičování konkrétního školního učiva,…)
- Volnočasové aktivity (trávení volného času bezpečným způsobem, široký výběr z vybavení – stolní hry, sportovní vybavení, turnaje, soutěže, výtvarné dílny,…)
- Preventivní skupinové aktivity (přednášky, besedy a rozhovory na různorodá preventivní témata, …)
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Každodenní kontakt s pracovníky (rozhovory na běžné každodenní témata)
- Doprovod (doprovázení uživatele při návštěvě různých institucí – úřad, lékař, škola, oslovování potencionálních zaměstnavatelů,…)
Sociálně terapeutické činnosti
- Činnosti vedoucí k rozvoji a udržení osobních a sociálních dovedností (snaha o rozvoj komunikačních schopností, schopnosti řešení problematických situací, sebereflexe, schopnost rozhodovat se, schopnost adekvátních reakcí na určité situace,…)
- Poradenství (uživatel má potřebu vypovídat se a svěřit se, uživatel si neví rady s vyřešením složité situace a dostává různé možnosti řešení,
- Situační intervence (řešení aktuální konfliktní situace, zvnitřňování společenských norem a morálky,…)
- Krizová intervence (okamžitá intervence pracovníka v krizové situaci uživatele)
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- Poskytnutí přístupu k informacím (vyhledávání potřebných institucí a organizací, informace o otevíracích dobách a náplních práce institucí, odkazování na návaznou sociální síť,…)
- Poskytnutí vybavení služby (přístup k internetu, důležité telefonní hovory, tisk a kopírování dokumentů,…)
- Doprovod (poskytnutí doprovodu a psychické podpory při návštěvě různých institucí, pomoc při kontaktu s institucemi, dovysvětlení získaných informací,…)
Další činnosti NZDM EMKO
- Informování o službě (exkurze, školní praxe, dny otevřených dveří, prezentace služby ve Vysokomýtském zpravodaji,…)
- Monitoring lokalit v rámci terénního programu.
- Pořádání celodenních výletů.
- Spolupráce se zařízeními, organizacemi poskytujícími návaznou síť služeb.